Postura corecta si incorecta a corpului

Postura corecta a corpului te ajuta: sa pastrezi energia in corp, sa o folosesti, sa fii vigilent in alegeri, sa fii sanatos, sa iti tonifici muschiul cardiac, sa atragi doar ceea ce esti si sa nu ai nici un obstacol in dezvoltarea ta personala si spirituala.

Postura incorecta a corpului declanseaza: dureri de spate, respiratie defectuoasa, pierderi grave de energie, un ritm cardiac alert si un ritm necontrolabil al gandurilor.

Urmareste filmuletul de mai sus- e foarte scurt. Urmareste-l a doua oara, insa dupa prima secunda pune pauza, spre a putea vedea detaliile din film asupra posturii persoanei filmate.

O sa analizam impreuna postura, de jos in sus, de la picioare spre cap:

Muschii pulpelor inferioare sunt slabiti si dau impresia unor paranteze (la picioare). Muschii acestia nu participa in sinergia care tine corpul in picioare.

Presiunea pe genunchi e foarte mare, incat si energia corpului e blocata la acest nivel.

Pozitia bazinului prea in fata, determina ca muschii fesieri sa nu participe in tinerea corpului in picioare.

Vertebrele lombare: L5, L4, L3 si L2 suporta toata greutatea trunchiului, fiindca persoana din film sta lasata exagerat pe spate. In zona L3 si L2 exista deja dureri de mijloc, iar daca postura e veche de 3 sau 4 ani, durerea s-a mutat din muschi pe vertebre, la nivelul periosului ce imbraca osul (caci periosul doare si nu osul).

Vertebrele toracale sunt curbate spre exterior (in spate). Muschii din invecinatatea acestor vertebre sunt foarte incordati si exista deja o durere mocnita si continua, incat persoana la sfarsitul zilei are insomnii.

Umerii sunt adusi in fata creand o parenteza intre gat si marginea umarului, provocand coborarea vertebrei cervicale C6 , de pe C7. Datorita acestei modificari, C3 si C2 sunt deplasate si ele in directia opusa, capul ducandu-se in fata spre a asigura echilibrul axei corpului. E foarte probabil datorita pozitiei gresite a vertebrelor cervicale, persoana sa acuze dureri frecvente de cap (migrene).

Si ce daca sta in aceasta postura incorecta?

Mai sus ti-am enumerat modificarile anatomice ale coloanei si ce determina instant in corp. Acum analizam efectele posturii incorecte asupra sistemelor de functionare a corpului: psihic, respirator, limfatic si energetic.

Deci:

posturiRigiditatea in miscare, data de paranteza de la picioare ii da persoane o imposibilitate de actiune la nivel psihic.

Pe urma , faptul ca muschii fesieri nu participa in tinerea corpului in picioare, determina ca musculatura abdominala sa fie fara tonus, cazuta, ajutand la depozitarea tesutului adipos in aceasta zona, bifand si nevoia de protectie.

 

Corpul e taiat in doua, daca tragi o linie orizontala pe sub cot, in spate , spre zona vertebrelor lombare L3 si L2. Taierea d.p.d.v. energetic si al dinamicii corpului, determina o respiratie superficiala. ( Nu mai e abdominala, ci toraco-claviculara sau din umeri).

Respiratia fiind superficiala, persoana respira de 2 sau 3 ori mai des, pentru a compesa deficienta de oxigen sau nevoia lui.

Ritmul respirator antreneaza ritmul cardiac deoarece oxigenul din sange trebuie pompat la celule.

Ritmul cardiac antreneaza ritmul gandurilor si toata activitatea psihica.

Din lipsa oxigenului si imposibilitatea de a controla viteza sau multitudinea gandurilor, persoana in cauza are foarte multe griji si isi antreneaza neincrederea in viata.

Mainile adunate(stranse) pe creierul abdominal ca si obicei, si postura pe spate denota introversia accenuata si temerea fata de nou si fata de oameni, insa e f posibil sa fie si o consecinta a unei sarcini daca e si mamica, dar ma indoiesc(dar exista si aceasta posibilitate).

Analizam un pic energiile dominante ( razboinicul ,magicianul si vindecatorul):

Razboinicul nu poate fi exprimat datorita rigiditatii corpului care e o oglinda a activitatii psihice.

Vindecatorul e exagerat pentru ca o persoana tematoare cauta instictiv aliati si ofera multa intelegere ca sa fie acceptata.

Magicianul e anulat de griji si  de rigiditatea corpului si a psihicului.

Si acum partea pozitiva:

Cei care va regasiti total sau partial in postura din film, nu va intristati, fiindca postura se poate corecta la orice varsta. 

Orice tip de deprindere sau obicei (cum este si postura corecta) se poate implementa intr-o luna si pe urma te bucuri de ea toata viata.

Cu asta ma ocup in prima parte a terapiei pe sunet si respiratie, prin muzica.

In 2 zile oricine poate avea o postura corecta si in urmatoarele zile dupa corectare, vi se asigura: observarea, supravegherea si ajutorul meu.

Cei care nu vor sa se expuna au posibilitatea sa lucreze cu mine in privat.

Constientizarile, exercitiile, procesele de transformare definesc un mentoring care devine specific fiecarui client. „Don’t try this at home.
Vorba unei alte cliente: „Unele lucruri le faci intuitiv, dar fara ghidare din exterior nu poti face mare lucru. De frica renunti.
Fie ca fugi de ceva sau vrei sa evoluezi, un mentoring iti salveaza timpul ghidandu-te pe drumul scurt.

Acest mentoring este alcatuit dintr-un Workshop de 2 zile pe Postura, Respiratie, Voce si Minte. Se tine pe 8 si 9 aprilie 2017, in Bucuresti si se continua cu 25 de sedinte individuale.

Inscrierile si detaliile se fac pe adresa: robertbuliga@yahoo.com.

Daca nu ai rabdare sau nu stii daca rezonezi te poti programa pentru o consultatie pentru „un diagnostic”: 0720 863 567.

Cu drag,

Robert George Buliga


Comentarii

Postura corecta si incorecta a corpului — 10 comentarii

  1. Multumesc pentru cele trimise, Robert. Iti cer o parere : cat de eficient crezi ca este acel ham elastic,pentru pozitia corecta a spatelui, care se gaseste in comert ?

    • Magda, eu nu recomand asa ceva; doar exercitii si masaj. Pozitia corecta a spatelui incepe cu muschii fesieri. Muschii spatelui sunt legati de muschii fesieri si activeaza dependent de acestia. Inlocuieste hamul elastic cu exercitiile pentru muschii fesieri.

  2. Interesant articol! De unde vine impartirea in cele trei categorii: razboinicul, magicianul si vindecatorul?

    • Sunt mai multe tipuri de energii, insa eu m-am oprit asupra celor principale. (Cred ca totul vine de la greci , din mitologia lor…).

  3. Buna Robert,

    Desi ai fost foarte succint in explicatii, fotografia vorbeste de la sine. Eu am participat la workshopul tau si stiu cat de importanta este postura pentru respiratie, dar nu numai. Avand o postura adecvata si gandirea capata claritate. In afara de asta, avand o postura corecta atragi atentia asupra ta, pentru ca nu mai pari cocosat de griji sau neincrezator in tine, ci dimpotriva, pari (si chiar esti in interiorul tau) stapan pe tine si increzator in fortele proprii. Acum depinde de fiecare ce doreste sa transmita prin pozitia propriului corp…tu ne-ai aratat 🙂

    • Buna Crina,
      Articolul e de anul trecut…cred.
      Workshop-ul se tine pe 5 si 6 septembrie 2015.
      Restul detaliilor sunt pe mail.

  4. Salut,am rotatii in jurul axului, coloana cocosata dar si inclinata in lateral( simt ca o parte este mai sanatosa decat cealalta), nu ma pot relaxa nici o secunda muschii fiind incontinuu tensionati, sufar de oboseala cronica( ma trezesc mai obosit decat m-am culcat) nu mai am forta, am slabit foarte mult, talpile au devenit plate, respir foarte foarte greu etc.. aceste lucruri se pot vindeca? Adica sa am o pozitie perfect normala, fara sa fiu obsedat de a imi corecta pozitia in fiecare secunda( acum 1 an si ceva nu aveam problemele astea, mentionez ca am crescut foarte repede si mult, am 1,85m) Daca se poate face ceva as vrea sa stiu ce, unde si cum.. multumesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *