5 exercitii pentru eliminarea durerilor de mijloc sau Cum sa-ti faci un corp mai flexibil

Durerile de mijloc le consider cele mai dese ca localizare si cele mai usor de tratat, chiar daca persoana in cauza a avut o operatie sau e in faza post-operatorie.

Prin acest articol o sa-i raspund mail-ului dupa articolul anterior (dedicat unui exercitiu de feminitate), unei abonate din Oradea, deoarece nu am programat un workshop in acel oras, anul acesta.

ILEANA: “Interesanta miscarea picior-sold..( desigur nu asa am eu mersul ci drept , rigid fara miscarea soldurilor) m-a durut un pic pe la L4-L5  avand si discopatie lombara; pot contiunua cu acest mers? ..multumesc !”

Daca luam un bat mai lung de 1m si incercam sa-l frangem in doua, unde crezi ca se va rupe?

Se rupe exact la mijloc.

La fel se intampla si cu mijlocul corpului uman. Zona de mijloc e cea mai vulnerabila deci si importanta. Daca nu iei in considerare vulnerabilitatea si importanta apar durerile de mijloc.

Cum poti sa-ti dai seama daca mijlocul corpului tau e vulnerabil?

Daca poti sa faci 5 flotari una dupa alta si nu ai nici o durere , e perfect si poti sa faci exercitiul care-ti creste feminitatea , dezbatut in articolul precedent.

Daca nu reusesti sa faci flotarile deoarece simti dureri la mijloc , iti recomand sa te opresti si sa iei in considerare urmatoarele aspecte:

Durerile de mijloc iti pot hrani teama, nesiguranta (facand tot timpul miscari cu grija), astfel ca durerea iti va influenta psihicul (si nu in bine).

Emotia (neconstructiva) strica respiratia.

Un corp care umbla cu multa grija devine din ce in ce mai vulnerabil deoarece duce energia gandurilor inspre durere (nu fac miscarea aceasta ca sa nu ma doara). Se intampla o auto-programare sau proiectare a durerii in corp.

Un corp cu dureri de mijloc devine din ce in ce mai rigid si aceasta rigiditate se va transmite in activitatea psihica. Poti sa-ti iei adio de la flexibilitatea gandirii (efectul oricarei dureri de spate).

Spalier-gimnastica-din-stejar-2-4x0-9-m_128551_13528653751. In cazul de fata, Ileana, poti sa-ti cumperi un spalier (Artimex; firma distribuie in toata tara, aproxim. 100 euro) de care te poti prinde cu mainile si lasa picioarele sa atarne pret de 3,5 secunde dupa care sa faci pauza, avand grija sa faci coborarea de pe spalier nu prin saritura, ci prin pasire usoara; greutatea corpului iti va intinde vertebrele usor si natural.

2.Agatata de spalier, sa-ti balansezi usor stanga-dreapta picioarele, pentru a putea pune in miscare musculatura lombara. Cat rezista mainile. ( Se pot folosi si manusi cu degetele taiate).

3.Sa folosesti urmatorul medicament de fiecare data cand te doare mijlocul: asezata pe spate, pe o saltea ( in pat miscarea e superficiala) sa-ti aduci genunchii spre piept, ajutandu-te si de palme care stau sub rotula genunchiului. Toata zona lombara se detensioneaza. Si durerea dispare in maxim 5 secunde.

podul hamstrigs pe podea4. Intinsa pe spate sa-ti indoi genunchii, talpile ramanand pe saltea si sa-ti ridici usor bazinul in sus, corpul sprijinandu-se pe coate.

5. Mersul sa-l faci sprijinandu-te pe muschii fesieri; iti va reduce din curbura osului sacru cu vertebrele lombare, protejand astfel discurile intervetrebrale.

Dupa 2 saptamani de lucrat zilnic, dimineata indeosebi (maxim 10 minute), ma poti contacta pentru a vedea ce-i de facut pe mai departe.  Oricine ma poate contacta, pe site, pentru asistenta.

In cazul Ileanei, exercitiu de feminitate se suspenda.

Toate persoanele (fetele) care se stiu cu dureri de spate au interdictie la acest exercitiu ( de feminitate), pana la eliminarea problemelor sau a durerilor… Exercitiul  poate fi practicat DOAR de persoanele care nu acuza dureri cand fac 3 flotari consecutive.(Febra sau durerea trebuie sa se simta in maini si antebrate, nicidecum in zona lombara).

Cu drag,

Robert

P.s. La Workshop-ul din 31 mai si 1 iunie 2014, din Bucuresti, mai sunt 3 locuri.


Comentarii

5 exercitii pentru eliminarea durerilor de mijloc sau Cum sa-ti faci un corp mai flexibil — 2 comentarii

  1. Multumesc Robert, am sa urmez recomandarea ta..ex.3 il fac destul de
    des, ex.1-2 mai dificil ,cauza lipsa spalierului, ex.4-5 da, le voi
    face si am sa iti spun rezultatul…..multumesc si pentru ca iti faci
    timp, sa te ocupi si de noi,cei din alte orase mai indepartate ….cu
    sufletul suntem cu totii aproape, nu conteaza distanta…sanatate si
    binecuvantari tie si tuturor celor pe care ii ajuti!

  2. buna ziua am dureri de mijloc foarte puternice si nu mi se opresc iau medicamente si degeaba ce ma sfatiuti sa fac ,cand stau in fund ma sageata foarte tare pana in solduri si chiar pana in genunchi si nu pot sa stau dreapta adica sa ma indrept parca ceva nu ma lasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *